صفر تا صد تنظیمات ساعت فرمان

سلام در این مقاله قصد داریم بیشتر شمارو با ساعت فرمان و نحوه عملکردش آشنا کنیم.ساعت فرمان درواقع یک ساعت هوشمند هست که قابل برنامه ریزی است.طبق برنامه ایی که شما به این دستگاه میدید،اون قادر هست راس ساعت خاصی دستور انجام دادم کاری را بدهد.(مثل یک کلید) همونطور که از نام اون مشخصه این دستگاه نمیتونه هیچ‌ کاری جز فرمان دادن انجام بده. مثلا یک مدرسه در نظر بگیرید:زنگ مدرسه باید راس ساعت خاصی(زنگ تفریح ها و کلاس ها)به صدا در بیاید،در روند سنتی ناظم مدرسه با زدن کلید زنگ اونو به صدا در میاورد و اگر تنها برای پنج دقیقه ناظم مدرسه فراموش کند که زنگ را به صدا دربیاورد همه تایم کلاس ها بهم میخوره.
اما اگر ما یک ساعت فرمان به زنگ مدرسه وصل کنیم و بهش برنامه بدیم که راس چه ساعت هایی زنگ را به صدا در بیاورد، علاوه بر اینکه همچی سر وقت خودش انجام میشه بار روانی که روی دوش ناظم مدرسه هست هم کم خواهد شد.

این دستگاه به چه روش روزانه،هفتگی و ماهانه قابل تنظیم هست. به طور مثال برای همون زنگ مدارس بهش دستور بدیم که در روز های پنجشنبه و جمعه کلا هیچ دستوری برای به صدا در آوردن زنگ مدرسه نده.

همونطور که در ویدیو ها مشاهده میکنید بر روی صفحه نمایش این ساعت فرمان تاریخ،زمان همراه با ثانیه،روز هفته با ترتیب خاصی به نمایش در می آیند.پس اگر احیانا شما برنامه درست به این دستگاه دادید ولی در تایم های دیرتر یا زود تر اونو انجام داد حتما تنظیمات ساعت و تاریخ و روز دستگاه را چک کنید.

dبه معنی تاریخ هست که در بالا تاریخ مشاهده میکنید (تاریخ نه مهر ماه)

dayیعنی روز هفته که شماره یک در نمایشگر پایین به معنی روز یکشنبه می باشد (شنبه صفر،یکشنبه یک،دوشنبه دو و به همین ترتیب تا جمعه که میشه عدد شش)

C به معنی ساعت هست که در نمایگشر بالا ساعت نه و چهل و چهار دقیقه مشاهده میکنید.

Sبه معنی ثانیه هست که در نمایشگر بالا ثانیه سی و شش به نمایش در آمده است.

نحوه سیم بندی اتصال یک زنگ به ساعت فرمان:فاز و نول ساعت فرمان به فاز و نول برق شهری وصل میشه یک سیم از فاز ساعت فرمان به خانه شماره۱۵ ساعت فرمان وصل میکنیم و سیم فاز زنگ را به خانه۱۸و سیم نول زنگ را به خانه نول ساعت فرمان وصل میکنیم.